مصاحبه آرش مرعشی مدیر عامل شرکت تولیدی و صنعتی گروه فولادیار کوروش در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان با چیلان آنلاین

مصاحبه آرش مرعشی با چیلان آنلاین

مدیر عامل شرکت فولادیار کوروش در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان، در خصوص فعالیت های شرکت خود گفت: شرکت ما تولید کننده انواع مصنوعات فلزی است که به عنوان مواد اولیه جهت سقف، دیوار، نما و سایر قسمت ها در صنعت ساختمان به کار می رود. آرش مرعشی هدف از شرکت در نمایشگاه صنعت ساختمان را معرفی محصولات این شرکت به مشتریان و سایر فعالین صنعت ساختمان ذکر کرد و گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان 1400 فرصت خوبی شد که فعالین صنعت ساختمان از محصولات تولیدی یکدیگر مطلع و با یکدیگر آشنا شوند و همچنین مشتریان از توانایی شرکت ها مطلع گردند. وی همچنین در خصوص طرح توسعه در دست اقدام این شرکت گفت: شرکت فولادیار کوروش در حال پیاده سازی طرح توسعه برای تولید انواع پروفیل از ورق های گرم، سرد و گالوانیزه فولادی به ظرفیت سالیانه 180 هزار تن می باشد.

وی ادامه داد؛ زیرساخت های ابنیه و تأسیساتی این طرح آماده می باشد و منتظر آماده شدن خطوط تولید اروپایی خریداری شده و نصب آن ها هستیم و امیدواریم در سال 1401 این طرح توسعه به بهره برداری برسد که زمینه برای اشتغال 100 نفر نیروی کار جدید در این شرکت و ورود به بازار های صادراتی محصولات تولیدی فراهم گردد. مدیر عامل شرکت فولادیار کوروش گفت: محصولات ساختمانی که شرکت ما عرضه می کند شامل سقف برای سوله های صنعتی، کشاورزی و دامپروری، عرشه های فولادی به عنوان سقف طبقات در ساختمان های بلند و همچنین مصنوعات فلزی به کار رفته در سیستم های الکتریکی و تهویه ساختمان شامل تابلوهای برق، رایزر ها، کانال های هوارسانی و برج های خنک کننده می باشد.
مهندس مرعشی ادامه داد، سایر محصولات ما شامل ورق های رنگی به طرح سفال برای بکارگیری در ساختمان ها و ویلاها در شمال کشور و مناطق ییلاقی و همچنین بخشی از تولیدات ما در سقف های کاذب و نماهای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بزرگترین خواسته از دولت جدید را اقدام برای ثبات اقتصادی دانست و گفت: در واقع رشد اقتصادی در شرایط ثبات اقتصادی و روشن بودن افق آینده برای سرمایه گذاری و تولید، تحقق پیدا می کند. وی همچنین کنترل نوسانات نرخ ارز و قیمت های مواد اولیه را از دیگر دغدغه های تولیدکنندگان برشمرد. مرعشی در خصوص قطعی برق و تأثیر آن بر روند کاری خود گفت: در تیر و مرداد ماه امسال، قطعی برق سبب کاهش تولید فولاد در کشور و اختلال در تأمین مواد اولیه ما شد و این اختلال سبب افزایش کاذب قیمت مواد اولیه و به تبع آن محصولات ما گردید.

وی در خصوص تأمین مواد اولیه از بورس کالا گفت: در یک سال و نیم گذشته شرکت های تولید کننده فولاد موظف شدند تا محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند و این اتفاق مثبتی بود ولی وجود برخی از قوانین دست و پا گیر نظیر محدودیت های خرید و همچنین محدودیت عرضه برخی از تولید کنندگان در بورس کالا، سبب بروز مشکلاتی بوده است. وی ادامه داد باید دقت نظر لازم در خصوص شیوه نامه لحاظ شود و همانطور که در برنامه های وزیر صمت جدید می باشد، از قیمت گذاری دستوری در زنجیره فولاد خودداری گردد و تمرکز را بر روی عرضه و تقاضا معطوف کنند و با تنظیم عرضه، ثبات را به قیمت ها و صنعت فولاد بازگردانند.

وی ادامه داد متأسفانه در سال های گذشته به دلیل قیمت گذاری سنگ آهن و سایر مواد اولیه به صورت دستوری باعث شده است، سرمایه گذاری در صنایع بالا دستی فولاد کمتر باشد و بیم از مشکلات تأمین مواد اولیه در آینده برای کل صنعت فولاد کشور وجود داشته باشد.
وی گفت: به نظر ایشان قیمت ها باید در کل زنجیره ارزش صنعت فولاد کشور از مواد اولیه تا محصولات نهایی متناسب با قیمت جهانی باشد تا کل زنجیره بتواند رشد و پیشرفت پایدار داشته باشد و بتوانیم به هدف تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور و همچنین صادرات محصولات فولادی نهایی در آینده ای نزدیک دست پیدا کنیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن